Klart med ny golftränare!

Publicerat: 2023-07-19 - 09:49

Vi är mycket glada över att kunna hälsa Niklas Jansson välkommen till oss som klubbens nya golftränare! Han börjar hos oss i oktober. Niklas hälsar: Jag är verkligen tacksam att få ta nästa steg i mitt yrkesliv på Bredareds GK, tillsammans med alla medlemmar och ser fram emot att lära känna er!

Jag är 45 år och bor i Alingsås tillsammans med fru och två nästan vuxna barn. Mitt liv har handlat om idrott och pedagogik, något jag får kombinera som golftränare. Jag är före detta 4-9-lärare i ämnena idrott och hälsa samt hem- och konsumentkunskap, och har också spelat i elitserien i handboll. Jag är utbildad PGA Professional och är i dagsläget golftränare på Alingsås GK.

Golfen har varit en del av mitt liv sedan jag var 12-13 år. Sedan dess har jag älskat att spela och att umgås och ha trevligt tillsammans med andra vid och på golfbanan.

Min filosofi inom golfen är ”enkelt med golf”. Det innebär att min strävan är att i denna komplexa idrott hitta de små sakerna som kan förenkla för oss när vi spelar. Att på ett så enkelt och pedagogiskt sätt som möjligt förklara och visa hur du kan bli bättre och utvecklas som golfspelare.