Antikrundan

Lejonkungarna spelar golf varje torsdag hela säsongen och dem kallar sig också  för Antikrundan. Utöver torsdagsgolf så genomför gruppen flera resor till andra golfklubbar, såväl vår som höst. Säsongen avslutas med gemensam middag och prisutdelning.

Antikrundan är tävlingen med mycket god gemenskap, stor trivsel och socialt umgänge. Oavsett spelförmåga och spelhandicap deltar alla med stor glädje. Den så viktiga uppvärmningen inför golfrundan sker oftast framför klubbhuset till toner från högtalare med spelande Elvis-musik.

Antikrundan är också uttagningstävling för klubbens seriespel.

I år är det 18:e året som Antikrundan arrangeras för klubbens 60+ herrar.

Regler för Antikrundan gällande sommaren/hösten 2024.

Anmälan görs via golf.se under fliken "Min Golf" senast tisdag kl:12:00 inför varje omgång. Precis som vid anmälan till klubbens övriga tävlingar. I undantagsfall går det att ringa till kansliet och anmäla sig på 033-245420. Observera att de som spelar från tee 42 kryssar i den särskilda rutan för detta vid anmälan.

Startlista med starttider publiceras dagen före tävling senast kl:15:00.

Startavgiften på 50 Kr skall vara betald senast kl:18:00 dagen innan tävling till Swish 123 597 92 40. I meddelandefältet skriver man sitt namn samt tävlingsdag.

På tävlingsdagen erhålls scorekorten i receptionen från kl:08:00. Efter rundan lämnas scorekorten in vederbörligen signerade till receptionen.

Spelformen är som vanligt slaggolf med löpande start kl:08:30 med följande speldatum:

25/4   2/5   7/5(tisdag)   16/5   23/5   31/5(fredag)   4/6(tisdag)

13/6   20/6   27/6

1/8   8/8.  18/8.  15/8.  22/8.  29/8.

5/9.  12/9.  19/9.  Final: 26/9

De som behöver golfbil bokar själva denna via kansliet.

PRISER:

Efter varje spelomgång lottas 10 lunchkuponger ut. De som har turen får sina kuponger vid nästkommande Antikrunda.

I år kommer vi att ha både en nettoprislista där de 8 bästa resultaten räknas och två bruttoprislistor där de 8 bästa resultaten räknas i respektive klass (tee 42 resp. 50). Om det efter sista omgången är 2 eller flera spelare som har samma resultat vinner den som har lägst handicap.

Vandringspriset: Den spelare som vinner nettoklassen vinner vandringspriset.

Bästa netto och bästa bruttoresultat Utgår till den spelare som haft det lägsta enskilda resultatet under alla tävlingsomgångarna. Om det är 2 eller flera spelare som har samma resultat vinner den som har lägst handicap. Samma spelare kan inte erhålla både netto och bruttopris. Netto går före bruttopris vid prisutdelningen.

Birdie Pris utgår till den spelare som gjort flest antal birdies under hela säsongen. Om 2 eller flera spelare har gjort samma antal birdies blir det särspel på hål 10. I scorekortet SKALL birdie markeras med en ring runt siffran och Eagle med en fyrkant!

Prisutdelning och avslutningsmåltid Vi har avslutningsmåltid och gemensam prisutdelning för Antikrundan måndagen den 30:e september kl 12.00. Anmälan tas upp fr o m augusti.

Välkomna till 2024 års Antikrundor.

Vi som är med och arrangerar antikrundan är följande: Jöran Eriksson, Arvid Svensson, Jan Gunnar Eriksson, Anders Larsson, Leif Gustavsson, Bengt Johnsson, Lennart Kallin, Kjell Andersson och Göte Edvinsson.

Jöran Eriksson 0706-35 15 33 joran.eriksson40@gmail.com