SGF har öppnat för tävlingar igen

Publicerat: 2020-06-30 22:00

Klubb och distriktstävlingar riktlinjer från 1 juli. I enlighet med FHM:s riktlinjer för tävlingsidrott från 29 maj ger SGF grönt ljus för lokala och regionala golftävlingar på klubb och distriktsnivå

Löpande stöd med råd och riktlinjer

Uppdateringar om läget för golfverksamheten skickas ut till Golfsverige löpande via mejl. Generellt gäller alltid myndigheternas riktlinjer och uppmaningar, och varje individ bär ett stort eget ansvar för att minska smittspridningen i samhället.

Svenska Golfförbundet (SGF) försöker att i största möjligaste mån löpande stötta med rådgivning i situationen och utvecklingen. Vi utgår från de råd och riktlinjer som kommer från svenska myndigheter och Riksidrottsförbundet (RF). Huvudregeln är alltid att motverka smittspridning.

Golfen, med flera sporter, är en utomhusidrott med liten interaktion människor emellan i själva spelet. Här kan Sveriges golfklubbar utveckla egna rekommendationer om hur en säker verksamhet bedrivs – för medlemmar, gäster och medarbetare.