Banstatus Juli

Publicerat: 2022-07-06 12:00

Hej alla medlemmar och gäster här kommer lite information om banan.

De senaste veckorna har vi haft mycket sol och värme vilket var väldigt skönt. Regnet som kom under de senaste dagarna var dock väldigt bra för banan.

Banan ser bra ut på samtliga ytor med tillväxt och kvalité, men framför allt på greenerna. Det är väldigt roligt att höra av er medlemmar och gäster att ni är nöjda. Vi gör alltid vårt bästa för att ni ska få en så bra spelupplevelse som möjligt.

Ombyggnationerna på 50 tee hål 2och 4 går framåt. Det är nysått på tvåan och det har redan börjat etablerat sig rejält. På 4:an har vi nu börjat klippa ner gräset till 13 millimeter men behöver etablera sig mer innan vi kan öppna upp för spel. Vi återkommer framöver när det närmar sig för öppning.

Vi på banan vill rikta ett stort tack till er som lagar era nedslagsmärken, krattar efter er i bunkrarna och lägger tillbaka uppslagen torv på fairway. När vi alla hjälps åt håller sig banan fin.

Vi önskar er en fortsatt fin sommar.

Golf-Glädje-Gemenskap

Med vänliga hälsningar Emil Flysjö med teamet från banan.