Golf är friskvård!

Golf är berättigat för Friskvårdsbidrag

Tänk på att du kan använda bidraget även till:

• Lektionspaket för din golfutveckling. Max 1000kr per köptillfälle.
  • Deltagaravgift till träningsgrupper. Max 1000kr per köptillfälle.
  • Bollkort på Rangen. Max 1000kr per köptillfälle.

Hur gör man som medlem här?

• Ta med ditt kvitto för ditt köp av lektioner, bollkort etc. till din arbetsgivare.
  • Årsfakturan har redan fördelningen på fakturen där spelavgiften är specificerad.
  • Har du autogiro använder du årsfakturan som underlag.
  • Har din arbetsgivare en extern aktör som administrerar ditt friskvårdsbidrag behöver du kolla med oss om vi har anslutit oss till den aktören. Detta är alldeles nytt för oss, så vi har inga anslutningar för tillfället.

Godkända skattefria friskvårdsaktiviteter inom golf

• Spelavgift (årlig avgift för golfspel, exklusive medlemsavgift)
  • Greenfeeavgifter (under 1 000 kr per tillfälle)
  • Egen träning på drivingrange
  • Golfträning, t.ex. nybörjarkurser, golfkurser, golflektioner (under 1 000 kr per tillfälle) och rådgivning i kost- och motionsfrågor
  • Års- eller säsongskort för korthålsbana, träningsanläggning eller träningsområde

Inte godkänt som skattefri friskvårdsförmån

• Medlemsavgiften till golfklubben (samma gäller all föreningsidrott)
  • Tränings- och motionsredskap, dvs golfklubbor och annan utrustning
  • Deltagaravgift i golftävlingar
  • Spelavgifter/golfpaket som avser mer än godkända friskvårdsaktiviteter, exempelvis ett exklusivt friskvårdspaket där delar av innehållet omfattas av annat än ”motion eller friskvård av enklare slag” är inte tillåtet för skattefritt friskvårdsbidrag, vare sig helt eller delvis.